MIJN OPLEIDING, ERVARING EN AMBITIE

Mijn eigen schoolleven is geëindigd na de derde klas HBS. Ik ben toen gaan werken op enkele analytisch chemische laboratoria en studeerde in de avonduren voor het diploma  Chemisch Analist. Daarop vervolgde ik de avondstudie en haalde zo het diploma MO-A scheikunde/natuurkunde. Aansluitend ging ik voltijds studeren aan de Universiteit van Amsterdam, waar ik mijn doctoraal scheikunde behaalde. Ik kreeg een aanstelling aan de UvA voor promotie-onderzoek en nam af en toe een invalbaantje aan als leraar scheikunde in het VO.

Ik ben tenslotte leraar scheikunde geworden voor een periode van ruim 20 jaar. Eerst deeltijds in het dagonderwijs, daarna volledig in het tweede kans onderwijs voor mavo, havo en vwo op het Mondriaancollege (inmiddels ROC) in Den Haag. 

 

 

Bijna mijn hele leven ben ik geïnteresseerd geweest in hoe wij denken, leren en onthouden. Mede daardoor ben ik leraar geworden. Toen mij door de school werd gevraagd, om samen met enkele docenten een cursus algemene studievaardigheden te ontwikkelen (met ondersteuning van de landelijke pedagogische centra APS en CPS), ben ik daar dan ook enthousiast op ingegaan.  

Inmiddels gepensioneerd, geef ik deze cursus zelfstandig aan scholieren en studenten. 

 

Will Brugman